-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:7785 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:99

آيا خواندن نماز حتما. بايد با اذان و اقامه باشد، يعني نخواندن اذان و اقامه موجب بطلان نماز ميشود؟ در نماز جماعت چطور ؟

گفتن اذان و اقامه قبل از نماز مستحب است(1) و حتي در نماز جماعت گفتن اذان و اقامه مستحب است اما براي اين كه نماز زيبايي خاص عبادت را داشته باشد، استحباب اذان و اقامه مخصوصاً اقامه تأكيد شده است اما اگر كسي هنگام نماز خواندن اذان و اقامه را نگفت، نماز او صحيح است و اشكالي ندارد و در اين خصوص فرقي بين نماز فرادي و نماز جماعت نيست.

فضيلت اذان و اقامه به حدّي است كه در روايتي آمده است: زماني كه پيامبر اكرم(ص) به معراج و به آسمان رفتند تا به بيت معمور رسيدند، وقت نماز فرا رسيد. جبرئيل اذان و اقامه را گفت و رسولالله(ص) اقامه نماز كرد و ملائكه و انبيا پشت سر حضرت صف بستند و اقامه نماز به امامت حضرت(ص) نمودند.(2)

پينوشتها:

1 - توضيحالمسائل مراجع، ج 1، ص 539، مسئله 916.

2 - وسائل الشيعه، ج 5، ص 370.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.